Ajusteaza corect bicicleta fitness si alege unul dintre aceste antrenamente deosebite!

0
103
bicicleta-fitness

Sportul este cea mai eficienta, sanatoasa si durabila metoda de a slabi, iar exercitiile desfasurate in confortul propriei locuinte consuma mult mai putin timp si ofera un confort deosebit. Tocmai de aceea, foarte multe persoane aleg sa se antreneze acasa folosind o bicicleta fitness, acest aparat fiind deosebit de eficient in procesul de slabire prin rutinele cardio pe care le pune la dispozitie.

Cum sa ajustezi corect bicicleta fitnes

Atunci cand achizitionezi o bicicleta fitness pentru folosire casnica, scopul este sa beneficiezi atat de exercitii eficiente, cat si de confort sporit, motiv pentru care va trebui sa montezi corect aparatul inainte de a incepe sesiunile de pedalare. Conform recomandarilor specialistilor de la Sport-Mag.ro, trebuie sa urmezi aceste etape:

– pozitioneaza-te langa aparat si ridica saua pana la nivelul soldurilor;

– aseaza-te si pedaleaza de cateva ori pentru a te asigura ca genunchii vor fi usor flexati chiar si in cel mai indepartat punct al miscarii;

– daca bicicleta pe care o folosesti permite, ajusteaza ghidonul pana gasesti o pozitie confortabila;

– asigura-te ca distanta dintre ghidon si sa permite alinierea pe verticala a extremitatii genunchiului cu mijlocul pedalei.

Antrenamente eficiente pe bicicleta fitness

In functie de timpul pe care il poti petrece pedaland in fiecare zi, poti alege unul dintre programele cardio de mai jos. Acestea iti vor permite sa imbunatatesti conditia fizica, sistemul cardiovascular si starea generala de sanatate, pe langa faptul ca te vor ajuta sa arzi depozitele de tesut adipos din orice zona a corpului. Inainte sa incepi, trebuie sa stii ca indiferent de intensitatea sau durata antrenamentelor tale, perioadele de incalzire si revenire sunt decisive in prevenirea accidentarilor.

Programul cardio de 15 minute

Chiar si atunci cand timpul nu-ti permite un antrenament complex, poti “da o tura” solicitanta pe bicicleta fitness. Astfel, in timp ce asculti 4-5 melodii, poti arde cateva calorii si iti poti lua doza de energie cu ajutorul acestui program special:

– incepe cu o incalzire usoara de 5 minute, pedaland rapid la rezistenta minima;

– pentru urmatoarele 5 minute, pedaleaza in acelasi ritm rapid, insa alterneaza pozitia intre asezat si ridicat;

– timp de 1 minut, mareste rezistenta si pedaleaza cat poti de repede: aceasta va fi fortarea finala, asadar solicita fiecare fibra musculara;

– ultimele 4 minute vor fi de revenire, asadar micsoreaza treptat rezistenta pana la zero.

Programul cardio de 30 de minute – sprinturi Tabata

Printre cele mai eficiente si apreciate metode de antrenament pe bicicleta fitness sunt cele compuse din intervale de efort variabil, precum HIIT si Tabata. Acest antrenament este unul de tip Tabata bazat pe intervale de 20 de secunde de efort intens si intervale de 10 secunde pentru recuperare. Iata toate etapele acestei “retete” sportive:

– incepe cu 5 minute de incalzire: seteaza reistenta aparatului la valoarea minima si pedaleaza rapid;

– pedaleaza pentru 20 de secunde la rezistenta medie, apoi 10 secunde la rezistenta scazuta. Repeta acest set de 8 ori, apoi recupereaza-ti fortele timp de 1 minut prin pedalare lejera la rezistenta mica;

– repeta pasul de mai sus de inca 2 ori;

– incheie antrenamentul cu 5 minute de revenire, micsorand treptat rezistenta.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.