10 sfaturi pentru a scapa de indigestie

0
71

Dupa o masa copioasa, multi dintre noi riscam sa ne confruntam cu indigestie, numita si dispepsie. Chiar daca nu este o afectiune, ci doar un grup de simptome, indigestia este deranjanta si ne dorim sa scapam rapid de ea. Printre cele mai frecvente simptome ale dispepsiei se numara balonarea, disconfortul, starile de greata, senzatia de voma si arsurile la stomac.

Daca si tu te confrunti frecvent cu simptomele enumerate mai sus, atunci ar trebui sa tii cont de urmatoarele sfaturi:

1. Bea multa apa

Organismul uman are nevoie de multa apa pentru a absorbi nutrientii din mancaruri si bauturi. Digestia alimentelor se va realiza mult mai incet daca esti deshidratat, de aceea este important sa consumi cantitati mari de apa. Expertii sustin ca femeile ar trebui sa bea zilnic 2,7 L de apa, iar barbatii ar trebui sa consume aproximativ 3,7 L de apa.

2. Evita sa te intinzi in pat

Dupa o masa copioasa, nu este recomandat sa te intinzi in pat, deoarece te poti confrunta cu reflux gastric. Atunci cand simti disconfort dupa ce ai mancat, incearca sa te mentii activ timp de cateva ore.

3. Consuma ghimbir

Ghimbirul este un remediu natural pentru indigestie. Acest aliment amelioreaza aciditatea gastrica si imbunatateste digestia si tranzitul intestinal. In plus, ghimbirul te poate ajuta sa reduci starile de greata care apar in timpul dispepsiei. Pentru a te bucura de efectele sale benefice, poti adauga ghimbir in mancare sau poti bea ceai de ghimbir.

4. Fa o baie calda

Caldura poate relaxa muschii incordati si poate ameliora simptomele indigestiei. Asadar, o baie calda poate fi un real ajutor atunci cand ti-ai “suparat” stomacul cu o masa consistenta.

5. Nu fuma si nu consuma alcool

Fumatul iti irita gatul si, implicit, stomacul. Tigarile iti pot agrava simptomele, atunci cand ai stari de greata, motiv pentru care este indicat sa le eviti. De asemenea, alcoolul este greu de digerat si iti poate afecta stomacul si ficatul.

6. Evita alimentele greu de digerat

Daca ai probleme stomacale, este important sa eviti mancarurile prajite, bogate in grasimi, sarate si procesate. Acestea iti vor inrautati simptomele, asa ca este indicat sa nu le consumi o anumita perioada de timp dupa ce ai avut indigestie.

7. Adauga scortisoara in preparate

Scortisoara contine antioxidanti care te pot ajuta sa ai o digestie buna si sa eviti aparitia arsurilor gastrice. In plus, substantele din scortisoara contribuie la ameliorarea balonarii si a durerilor de stomac. Persoanelor care se confrunta des cu dispepsie li se recomanda sa adauge o lingurita de scortisoara tip pudra in preparatele lor sau sa bea ceaiuri de scortisoara.

8. Consuma smochine

Aceste fructe contin substante cu efect laxativ care te pot scapa de constipatie si balonare. Atunci cand ai indigestie, poti manca cateva smochine pe zi sau poti incerca un ceai din frunze de smochin.

9. Suc de aloe vera

Substantele din aloe vera contribuie la reducerea excesului de acid gastric, imbunatatesc digestia proteinelor si reduc inflamatiile. Un studiu recent a aratat ca persoanele care au baut 10 ml de suc de aloe vera in fiecare zi, timp de 4 saptamani, au scapat de arsurile la stomac, starile de greata, flatulenta si regurgitarea.

10. Busuioc

Busuiocul este eficient impotriva indigestiei, deoarece contine substante care reduc flatulenta, amelioreaza crampele si imbunatatesc digestia. De asemenea, busuiocul are proprietati anti-inflamatoare. Daca te confrunti des cu dispepsie, poti adauga una sau doua lingurite de frunze uscate de busuioc in preparatele tale.

Asadar, acestea sunt recomandarile pe care ar trebui sa le iei in calcul atunci cand ai probleme digestive. Remediile naturiste sunt eficiente si te pot scapa de simptomele suparatoare ale indigestiei.

Sursa: medicalnewstoday.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.