Anxietatea si gandurile negative – Cum sa scapam de ele

0
83
Anxietatea si gandurile negative - Cum sa scapam de ele

Gandurile negative sunt unul dintre reperele anxietatii. Este firesc sa vrem sa stim cum sa scapam de ele, deoarece gandurile negative intervin in capacitatea noastra de a trai viata pe care o dorim. Anxietatea si gandurile negative sunt un duo rau care se intareste reciproc pentru a ne face sa ne simtim mizerabil. Se pot intari reciproc, dar noi suntem mai puternici. Cand invatam cum sa ne descurcam cu ele, putem scapa de ele.

Expertii gandirii din mai multe discipline diferite, cum ar fi terapia cognitiv-comportamentala (CBT), terapia de acceptare si angajament (ACT), meditatia si yoga ne sfatuiesc despre puterea gandurilor noastre. Este ceea ce gandim despre noi insine si lumea din jurul nostru, nu despre evenimentele din viata noastra, care agraveaza anxietatea.

Poti scapa de gandurile negative si de anxietate. Incepe cu observatia neutra.

Anxietatea si gandurile negative : observarea gandurilor

Creierul tau gandeste si observa. O data ce anxietatea se instaleaza, partea de gandire a creierului pare sa preia complet; nu numai asta, dar gandurile sunt adesea predominant negative. Gandirea noastra autoanalizeaza, ingrijoreaza, judeca si are o serie de modele automate de gandire negativa care contribuie la anxietate.

Avem si un eu interior care observa. Acea parte a creierului nostru exista pur si simplu. Vizioneaza si este constient atat de lumile noastre interioare, cat si de cele exterioare, dar nu analizeaza, critica sau judeca. Este constient de gandurile negative ale anxietatii, cu toate acestea, nu se complace in ele.

Dezvoltarea perspectivei noastre observatoare, neutre, poate ajuta la scaparea gandurilor negative de anxietate. Aceasta este o abilitate invatata si cu practica ne putem dezlipi de gandurile noastre, reducand astfel impactul lor si creand spatiu pentru a trai bine.

 

Observati gandurile negative care contribuie la anxietate

 

Tipuri specifice de ganduri negative contribuie la anxietate. David Burns impartaseste tipare negative ale gandirii, a caror identificare face parte din CBT.

Gandire cu totul sau nimic (gandire alb-negru): vizualizarea oamenilor, evenimentelor si mai mult ca o extrema sau alta;
Suprageneralizare: gandire in termeni de „intotdeauna” sau „niciodata;”
Filtrul mental: filtrarea pozitivului si obtinerea negativului;
Reducerea pozitivului: notarea pozitivului, dar respingerea acesteia ca exceptie;
Sari la concluzii: asumarea automata a ceea ce este mai rau;
Marire: exagerarea negativului si acordarea unei importante prea mari asupra lui;
Rationament emotional: lasand sarcina emotiilor negative;
Declaratii „ar trebui”: impunerea unor reguli asupra ta;
Etichetare: folosind cuvinte si concepte negative pentru a va descrie.
Personalizare sau vina: Gandirea lucrurilor este vina ta sau a culpei altcuiva.
Cand deveniti constienti de acestea, puteti incepe sa pasiti inapoi si sa observati doar gandurile. Ele sunt acolo, dar nu trebuie sa le crezi.

Cuvintele si limbajul au un rol imens in anxietate. Daca vrem ganduri calmante pentru anxietate, trebuie sa fim atenti la limbajul nostru interior, la modul in care vorbim cu noi insine. Atunci cand ne necajim constant, spunand lucruri de genul „Eu sunt un idiot” sau „Nu o sa reusesc” sau „Sunt un parinte groaznic”, devenim ingrijorati si anxiosi.

Observarea ne face constienti de felul in care vorbim cu noi insine. Odata ce stim ca vorbirea negativa de sine sta in spatele anxietatii, putem deveni linistiti si ascultam asta. Odata ce incepem sa surprindem acea discutie negativa de sine, o putem suna si sa scapam de ea.

 

Scapati de ganduri negative si anxietate

 

Cunoasteti acum un pas important in tratarea anxietatii si a gandurilor noastre: observatia. Al doilea pas important este sa iti inlocuiesti gandurile negative cu cele pozitive, realiste.

A scapa doar de ganduri fara a avea ceva de umplut golul nu functioneaza. Fara ceva nou, creierul se va intoarce imediat la gandurile sale vechi.

Incercati aceste sfaturi pentru a scapa si a inlocui gandurile negative care va provoaca anxietatea:

Observa-ti gandurile negative si auto-critica.

Reflecta, cum ar fi in jurnale sau explorare artistica, asupra convingerilor tale inexacte.
Intrebati-va asupra lor si modificati-le. De exemplu, probabil ca nu sunteti incompetent.

Care sunt atuurile voastre si unde aveti succes ?

Creati declaratii care sa contracareze realist gandurile dumneavoastra negative si vorbirea de sine. Astfel de afirmatii pozitive sunt cunoscute sub numele de afirmatii, iar repetarea acestora de mai multe ori in fiecare zi invata creierul tau sa scape de gandurile negative si sa le inlocuiasca cu cele mai realiste, pozitive.

Exerseaza starea de prezent in momentul respectiv. Concentreaza-te asupra a ceea ce se intampla in jurul tau pentru a te distrage de la gandurile negative.

Cultivati un sentiment de uimire si recunostinta. Conectarea la lucruri care sunt mai mari decat tine, decat noi toti, este un mod natural de a combate gandurile negative si anxietatea .

Cresterea constientizarii gandurilor si a discutiei de sine este destul de puternica, deoarece nu mai esti la mila anxietatii. Cand observi ce se intampla in capul tau si apoi il inlocuiesti cu ganduri si credinte care sunt mult mai exacte decat gandurile automate, esti pe cale sa scapi de aceste ganduri negative si anxietate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.