Temperaturile reci pot dauna bateriilor masinilor electrice, autonomia acestora reducandu-se cu mai mult de 40 la suta atunci cand sunt utilizate ventilatoarele de caldura din interior, a descoperit un nou studiu.
Studiul a cinci vehicule electrice efectuat de catre AAA a constatat, de asemenea, ca si temperaturile ridicate pot reduce autonomia bateriilor, dar nu la fel de mult ca frigul. Autonomia revine la normal la temperaturi normale.
Multi proprietari din SUA au descoperit limitari ale autonomiei cand o mare parte a tarii s-a aflat in stransoarea unui vortex polar. Proprietarii de vehicule fabricate de producatori, inclusiv Tesla, cea mai vanduta companie de vehicule electrice din SUA, s-au plans pe retelele de socializare cu privire la o autonomie redusa si manerele usilor inghetate.
“Atata timp cat soferii inteleg ca exista limitari atunci cand opereaza vehicule electrice in clima mai extrema, este mai putin probabil sa fie prinsi cu garda jos de o scadere in autonomie”, a declarat Greg Brannon, directorul de inginerie auto al AAA, intr-un comunicat.
AAA a testat BMW i3s, Chevrolet Bolt si Nissan Leaf, modelele din anul 2018 , Tesla Model S 75D 2017 si Volkswagen e-Golf. Toate au o autonomie de cel putin 160 de km per incarcare. Au fost testate pe un dinamometru intr-o incapere climatizata.
Clubul auto a testat autoturismele la intervale de -6 si 35 de grade, comparand intervalul cu atunci cand au fost testate la 23 de grade Celsius, potrivit unui raport al studiului.
La -6 de grade, autonomia a scazut cu 12 la suta atunci cand ventilatorul de caldura al masinii nu a fost utilizat. Atunci cand ventilatorul a fost pornit, autonomia a scazut cu 41 la suta, a spus AAA.
La 35 de grade, autonomia a scazut cu 4 la suta fara utilizarea de aer conditionat si a scazut cu 17 la suta cand s-a racit cabina, a constatat studiul.
De exemplu, testerii AAA au stabilit ca autonomia Tesla a fost de 384 de km atunci cand a fost incarcata complet la 23 de grade, dar a scazut cu 146 de km, sau 38 la suta, la -6 grade.
Intr-o declaratie, Tesla a contestat rezultatele AAA. Compania a spus ca, pe baza datelor colectate de la masinile sale pe sosea, „clientii Model S nu au suferit de aceasta scadere a autonomiei.” Compania a spus ca autonomoa a scazut cu aproximativ 1 la suta la 35 de grade, dar a facut public un procentaj pentru vremea rece.
AAA a declarat ca a urmat procedurile de test intocmite de SAE, un grup comercial de inginerie auto.
Masinile electrice folosesc energie pentru incalzirea lichidului de racire a bateriei pe vreme rece, precum si pentru incalzirea cabinei. Autonomia masinilor electrice ar avea de suferit mai ales in cazul calatoriilor scurte, iar scaderea nu va fi la fel de mare in cazul calatoriilor mai lungi, odata ce bateria si cabina sunt incalzite.
AAA recomanda soferilor sa-si incalzeasca sau sa raceasca masinile in timp ce sunt inca conectati la o statie de incarcare. Acestia spun ca masinile electrice pot fi utilizate in continuare in clima extrema, cu putina planificare suplimentara.