
Platforma TikTok are un succes fantastic în întreaga lume, aceasta având peste 2 miliarde de utilizatori la nivel mondial. Se pare că, în momentul actual, TikTok este cea mai descărcată aplicație, atât din App Store, cât și din PlayStore. Succesul aplicației a făcut marile companii, precum Facebook sau YouTube, să înceapă să introducă funcții asemănătoare pentru aplicațiile lor pentru telefonul mobil. YouTube își propune să introducă o nouă componentă, „Shorts”, care va avea o bibliotecă de muzică mult mai mare decât cea a aplicației TikTok.
În ultimele luni, în întreaga lume, statele au impus restricții stricte pentru combaterea pandemiei de coronavirus, iar oamenii au fost nevoiți să își petreacă majoritatea timpului în casă. Astfel, un număr record de oameni au descărcat aplicația TikTok, aceasta devenind o metodă distractivă de a uita de situația actuală. Aplicația pune la dispoziția utilizatorilor hashtag-uri prietenoase, precum „#HappyAtHome” („Fericit acasă”) și promovează videoclipurile live, cu un conținut care ar putea ridica moralul oamenilor.
Mulți oameni se întreabă care este motivul din spatele succesului cunoscut de aplicația TikTok. În primul rând, aceasta permite utilizatorilor să selecteze, dintr-o listă destul de vastă de melodii, muzica pe care și-o doresc pe fundal, în filmările lor. Aplicația a cunoscut un succes atât de mare și datorită interfeței simple pe care o deține, astfel încât, utilizatorii își pot crea videoclipuri în doar câteva minute și doar cu câteva apăsări. Între lunile ianuarie și martie, la nivel mondial, TikTok a fost decărcat de 315 milioane de ori, surclasând numeroase alte aplicații bine cunoscute publicului. Cu toate acestea, platforma TikTok are parte și de numeroase critici din partea multor oameni, care consideră că faima aplicației îi împinge pe mulți tineri să ia parte la provocări lansate pe rețeaua socială, doar pentru a-și crește popularitatea în mediul virtual.
Se pare, totuși, că TikTok va avea parte de concurență, întrucât YouTube plănuiește să integreze în aplicația sa pentru telefonul mobil o nouă secțiune, ce se va numi „YouTube Shorts”. Această nouă componentă va lua forma unui flux video separat de cel principal, în care utilizatorii vor avea posibilitatea să-și posteze videoclipuri scurte. Prin această lansare, platforma va reuși să ofere utilizatorilor o bibliotecă de muzică mult mai mare decât TikTok, mai ales pentru că găzduiește mulți artiști și case de discuri din întreaga lume, pentru postarea de videoclipuri, precum și de muzică în format audio, prin serviciul YouTube Music. Nu se știe exact când va fi lansat YouTube Shorts, dar se consideră că pe parcursul acestui an.
TikTok se bucură de popularitate și în România!
Dacă anul trecut, în luna mai, în țara noastră existau doar aproximativ 500.000 de utilizatori ai aplicației TikTok, lucrurile s-au schimbat anul acesta. În luna februarie, nu mai puțin de 1.500.000 de români aveau cont pe cunoscuta rețea socială, iar în ultimele două luni, aplicația a fost descărcată de alți 500.000 de oameni din țară. În total, România are peste 2 milioane de utilizatori ai aceste platforme. Aplicația se bucură de utilizatori din toate generațiile și se pare că nu doar adolescenții o utilizează în mod frecvent.
Citește și: Se pare că Facebook vede o oportunitate în pandemia de coronavirus! Iată de ce!