Sporturi pentru copii-Ce recomandă specialiștii în funcție de vârstă.

0
36
sport pentru copii

Ca părinți, toți vrem pentru copii noștri să ducă o viață cât mai sănătoasă și disciplinată, astfel încercăm să includem în activitatea copilului nostru sportul. În încercarea de a face asta, mulți părinți aleg sporturi pentru copii lor fără a lua în calcul vârsta și personalitatea copilului.

Acest articol este scris pentru a te ajuta sa găsești sportul cel mai potrivit pentru copilul tău.

Beneficiile sportului pentru copii

Pe lângă stilul de viață sănătos, sportul are o mare importanță în disciplinarea celui mic. Astfel copilul poate dobândi valori care-l vor ajuta atât în perioada de creștere cât și în viață de adult.

  1. Stil de viață sănătos. 

    Se știe că rata de obezitate la copii este într-o creștere alarmantă. Astfel practicarea sportului îl ajută pe cel mic sa aibă activitate, să mențină o dietă sănătoasă și un indice corporal normal ceea ce duce la un stil de viață sănătos. Poți calcula indicele corporal AICI.

  2. Crește imunitatea. 

    Sportul întărește imunitatea, ajută dezvoltarea corectă a musculaturii, întărește sistemul osos și ajută la o postură corectă. De asemenea, previne îmbolnăvirea, previne obezitatea și echilibrează sistemul endocrin.

  3. Disciplina, încredere și respect. 

    Sportul îi învață pe copii ce este auto-disciplina, încrederea și respectul. Astfel sportul formează caractere puternice și copii cu personalitate. Sportul îi învață de mici ce înseamnă sa ai obiective și cum le poți atinge.

  4. Responsabilitatea. 

    Sportul îi învață responsabilitatea unui angajament pe termen lung și ce înseamnă onorarea acestuia. Aceasta este o trăsătură pozitivă și utilă celui mic pe viitor.

  5. Acceptarea victoriilor și a înfrângerilor. 

    Cel mic va învață mai ușor ce este o înfrângere și va lupta mai mult pentru o victorie. Lucru care-l va face mai perseverent.

  6. Fără decizii greșite. 

    Sportul îl învață pe cel mic greutatea și costurile unor decizii greșite. Nu poți obține o victorie dacă ai chiulit de la antrenament. Astfel copilul tău va știi să spună nu unor decizii greșite.

  7. Beneficii educaționale. 

    Pentru practicarea unui sport este nevoie să respectăm un program organizat, bine structurat și o rutină de lucru. Astfel copilul își dezvoltă o abilitate de a gândi foarte organizată și bine pusă la punct. Creierul se oxigenează mai bine în timpul sportului, astfel capacitatea de înțelegere și memorare va crește.

  8. Dezvoltarea activităților sociale. 

    Jocurile în echipa te învață să lucrezi cu ceilalți.

  9. Încrederea de sine.

    Succesul ca membru al echipei îl ajută pe cel mic să-și dezvolte încrederea și respectul de sine.

  10. Vederea mai bună.

    Copiii care petrec timpul in aer liber jucându-se sporturi organizate, sunt mai puțin predispuși la dezvoltarea problemelor de vedere.

Sporturi pentru copii recomandate de specialiști

Odată cu apariția tehnologiei puțini copii se mai înghesuie să iasă afară, preferând mai mult să-și petreacă timpul jucând jocuri pe calculator sau uitându-se la desene. Totuși, specialiștii recomandă tuturor părinților să-i ducă pe cei mici la sport, astfel micuții se vor distra și se vor dezvolta armonios atât fizic cât și psihic.

Specialiștii ne recomandă sa ținem cont de următoarele înainte de a alege un sport pentru cel mic :

  1. Vârsta la care ar trebui început un sport. 

    Dacă sunt practicate de la vârsta de 3-5 ani sporturile trebuie practicate doar pentru distracție și pentru a-l menține activ pe cel mic. De la 6-7 ani, copilul va putea să înțeleagă competiția și va putea fii atent la indicațiile antrenorului și la regulile jocului, astfel sportul poate începe sa fie practicat serios.

  2. Tipul de sport și temperamentul copilului.

    Este important sa nu ne obligam copilul sa practice un sport care nu-i este pe plac. Pentru copii timizi este recomandat sa practice: judo (antrenează legătura dintre minte și corp), scrimă (îi învață să acționeze rapid, fără a ezita) sau echitație (oferă încredere în sine și îi ajută să-și înfrângă temerile). Pentru cei energici și neastâmpărați este recomandat să practice: fotbal (consumă o cantitate mare de energie) , baschet (ajută la înfruntarea complexelor) sau înot (îmbunătățește capacitatea respiratorie, dezvoltă musculatura și îl relaxează pe cel mic ).

  3. Timpul de sport îi funcție de vârsta celui mic. 

    Efortul copilului trebuie adaptat în funcție de dezvoltarea musculaturii. În funcție, de vârstă este recomandat pentru un copil să efectueze doar un anumit număr de ore de activitate fizică pe săptămână :

  • între 6 și 8 ani – 4-6 ore de sport pe săptămână ;
  • între 8 și 12 ani – până la 8 ore de sport pe săptămână ;
  • de la 12 până la 14 ani – până la 10 ore de sport pe săptămână.

Sporturi pentru copii în funcție de vârstă

Studiile arată că sportul poate fii practicat la orice vârstă, aducând numeroase facilități fizice și psihice.

În cazul celor mici trebuie, totuși, trebuie să luăm în calcul vârsta la care începe antrenamentele deoarece copilul se află îi curs de dezvoltare iar noi vrem să-i oferim o experiență cât mai plăcută și potrivită nevoilor lui. Deci avem nevoie să ținem cont de următoarele lucruri:

  • să ne informam atent despre locurile sportive din împrejurimi;
  • să ținem cont de alegerea micuțului în legătură cu sportul pe care vrea să-l practice;
  • să nu îi suprasolicităm;
  • să-l susținem permanent;
  • să nu neglijăm consultul medical periodic;
  • să-i oferim șansa de acomodare cu coechipierii și cu antrenorul.
  1. Sporturi pentru copii sub 3 ani. 

    Alergare, înot și gimnastică.

  2. Sporturi pentru copii de 4-5 ani. 

    Dans sportiv, baschet, tenis, înot.

  3. Sporturi pentru copii de peste 8 ani.

    Volei, scrimă, arte marțiale fără contact, fotbal, ciclism, patinaj, balet.

  4. Sporturi pentru copii de 10-14 ani.

    Scrimă, fotbal, karate, atletism, schiul și rugby-ul.

 

Echipamente de sport recomandate pentru copii

Pentru a preveni eventualele accidente sportul este recomandat sa fie practicat doar în echipamentul potrivit. Nu au fost puține momentele în care micuții au renunțat pentru că se simțeau incomod sau pentru că se împiedicau în ținutele alese incorect.

  1. Îmbrăcămintea sportivă pentru copii. 

    Este important pentru cel mic să se simtă comod și protejat indiferent de vreme sau de sportul ales. Astfel, pe lângă îmbrăcămintea specifică fiecărui sport, îmbrăcămintea termoizolantă nu ar trebuii sa lipsească din garderoba celui mic.

  2. Încălțămintea sportivă pentru copii. 

    Pentru sporturile de vară încălțămintea celui mic trebuie să fie confortabilă, prin care piciorul poate respira cu ușurință și cu o talpă aderentă. Pentru cele de iarnă avem nevoie de încălțăminte impermeabilă și călduroasă pentru că cel mic se v-a confrunta cu temperaturi scăzute, ploaie și zăpadă.

  3. Echipamentul de protecție sportiv pentru copii. 

    Pentru a evita leziunile minore și accidentările grave, micuții trebuie să poarte un set de echipamente de protecție, în funcție de sportul practicat. Printre cele mai uzuale se află : casca de protecție, genunchierele, cotierele, protecția dentară etc.

În concluzie, alegerea sportului potrivit este esențială pentru dezvoltarea armonioasă a copilului, ajutându-l să aibă condiție fizică bună, să dezvolte un sistem imunitar puternic și să dobândească diverse valori. Este recomandat să folosești puterea exemplului pentru a-l motiva pe cel mic sa facă mișcare. De asemenea, înainte de a-l înscrie pe cel mic la orice activitate sportivă cel mai bine este să te consulți cu un medic pediatru, acesta iți va da cele mai bune recomandări.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.