Simptome atac de panica | Cum opresti un atac de panica?

0
48

Afla cum recunosti simptomele unui atac de panica si cum poti opri aceste episoade.

Atacul de panica este o stare intensa de teama si anxietate. Acesta apare brusc si neasteptat fara un motiv evident. Poate fi urmarea unui eveniment neplacut sau poate aparea in urma unei trairi de mare intensitate.

1. De ce este important sa cunoastem simtomele unui atac de panica? 
2. Simptome atac de panica 
3. Cum opresti un atac de panica? 

Daca ai simtit si tu, la un moment al vietii, palpitatii, respiratie rapida si necontrolata, batai ale inimii rapide si neregulate, senzatie de sufocare, dureri de cap puternice, senzatie de uscaciune a buzelor si gurii, dificultate de inghitire, panica, tremor, transpiratii, atunci stii ca ai trecut printr-un episod de atac de panica!

In anul 2020, tot mai multe persoane sufera de atac de panica. Cel mai dificil este sa depaseasca aceste momente, nestiind cauza aparitiei acestora. Cele mai multe persoane isi inrautatesc starea, crezand ca se lupta cu alte probleme medicale. Acest lucru agraveaza situatia, accentuand teama si simptomele atacului de panica.

De ce este important sa cunoastem simptomele unui atac de panica? 

simptome atac de panica

Este foarte important sa recunoastem simptomele atacului de panica! Cunoasterea motivului pentru care experimentam stari de teama ne va ajuta sa oprim atacul de panica.

Oamenii devin agitati si stresati in momentul in care trec prin stari precum palpitatiile, frica aparuta brusc, bataile inimii neregulate si accelerate, respiratii rapide, senzatia de sufocare. Nestiind simptomele unui atac de panica, oamenii le asociaza cu prezenta unei alte probleme grave de sanatate.

Atacul de panica este inofensiv! Dureaza pana in 20 de minute si poate fi oprit destul de usor. Este important sa recunoastem simptomele atacului de panica pentru a depasi aceste momente simplu si rapid. Astfel, vom intelege ca viata nu ne este pusa in pericol.

 

Simptome atac de panica 

cum recunosti un atac de panica

  1. Senzatie de sufocare
  2. Bataile inimii accelerate
  3. Confuzie
  4. Tremor
  5. Transpiratii reci
  6. Ameteala
  7. Senzatie de lesin
  8. Teama nejustificata
  9. Uscaciunea gurii si buzelor
  10. Greata
  11. Dureri abdominale
  12. Dureri de cap
  13. Agitatie

Este foarte important sa iti dai seama daca este vorba despre un atac de panica. Nu trebuie sa prezinti toate simptomele! Daca ai constatat prezenta acestor senzatii vei stii imediat ca treci printr-un atac de panica!

 

Cum opresti un atac de panica? 

cum opresti un atac de panica

Sunt doua situatii in care ti-ai dori sa opresti un atac de panica: atunci cand treci chiar tu printr-un astfel de episod si atunci cand o persoana din jurul tau prezinta simptomele prezentate mai sus.

 

Cum ajuti o persoana care sufera de atac de panica? 

 

  1. Afla care este cauza atacului de panica! Daca motivul este evident, atunci acesta trebuie indepartat. Victima trebuie dusa intr-un loc relaxant, departe de sursa de stres.
  2. Ajuta-l sa respire normal! In momentul in care victima sesizeaza ca nu isi poate controla respiratia, iar senzatia de sufocare intervine, aceasta isi va inrautati conditia, accentuand panica deja existenta. Este foarte important sa o ajuti sa isi recapete ritmul normal respirator! Cum poti face acest lucru?
    • Foloseste o punga de hartie! Lipsa dioxidului de carbon poate provoca hiperventilatie. Acest lucru inrautateste starea persoanei care trece printr-un atac de panica. O simpla punga de hartie o poate ajuta sa depaseasca rapid aceste momente. Roag-o sa inspire si sa expire in punga, astfel: nasul si gura trebuie acoperite. Aerul expirat trebuie inspirat. Dupa 10 respiratii complete, victima trebuie sa respire normal, fara punga de hartie. Astfel, nivelul de dioxid de carbon se va reechilibra.
    • Numara si respira! Roaga persoana care sufera un atac de panica sa respire in timp ce tu numeri. Numara din ce in ce mai rar. Atunci cand victima se calmeaza, te poti opri.
  3. Distrage-i atentia!  Unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face atunci cand observi o persoana care sufera un atac de panica, este sa ii distragi atentia. Nu insista, spunandu-i sa se calmeze! Acest lucru va inrautati situatia. In schimb, ii poti distrage atentia. Astfel, se va gandi la altceva, depasind cu usurinta atacul de panica.
  4. Ramai alaturi! Nu parasi victima. Aceasta are nevoie de prezenta ta! Daca starea se inrautateste, poate fi nevoie de ajutorul unui specialist. Este important sa ramai alaturi pana cand atacul de panica a disparut complet.

 

Ce faci daca esti victima unui atac de panica? 

 

  1. Respira lent si profund! Cel mai bun lucru pe care il poti face este sa iti reglezi respiratia. Trebuie sa inspiri si expiri lent si profund. Intregul sistem nervos se va calma daca aplici aceasta metoda. Inspira in timp ce numeri incet pana la 6, iar apoi expira lent. Aceasta tehnica te va ajuta sa depasesti usor atacul de panica si starea de anxietate.
  2. Gandeste-te la altceva! Poti aplica regula 5 4 3 2 1! In timp ce iti reglezi respiratia prin inspir si expir lent si profund, te poti gandi la urmatoarele lucruri: 5 obiecte pe care le vezi, 4 pe care le poti atinge, 3 pe care le poti auzi, 2 pe care le mirosi si unul pe care il poti gusta. Astfel, iti vei distrage singur atentia! Este o metoda eficienta si sigura.
  3. Incalzeste-ti mainile si picioarele! Corpul tau este pregatit de „lupta” in timpul unui atac de panica. Tot ce trebuie sa faci este sa iti incalzesti mainile si picioarele. Organismul mentine tensiunea din solduri si umeri in momentele de anxietate. Daca iti vei incalzi si extremitatile, vei declansa relaxarea intregului sistem parasimpatic.
  4. Mananca un cub de ciocolata neagra! Efectele acesteia benefice sunt foarte importante. Ciocolata neagra contine un aminoacid numit triptofan care te va ajuta sa te simti mult mai bine !
  5. Spala-te cu apa rece! Unele studii au demonstrat faptul ca spalatul pe fata cu apa rece stimuleaza sistemul parasimpatic, incetinind bataile inimii. Acest lucru te va ajuta sa gandesti limpede.
  6. Maseaza-ti scalpul! Astfel, nivelul de serotonina si dopamina vor creste cu pana la 30%, iar cel de cortizol va scadea cu pana la 31%. Tensiunea musculara se va reduce iar fluxul de sange va fi stimulat.

 

Concluzii: 

Oricine trebuie sa stie sa recunoasca un atac de panica. Chiar daca treci printr-un astfel de episod, chiar daca o persoana apropiata manifesta aceasta forma de anxietate, este foarte important sa stii sa recunosti simptomele unui atac de panica!

Cum poti calma un atac de panica? Foloseste metodele prezentate mai sus, iar starea de anxietate si gandurile negative vor disparea rapid.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.